Classiche musiche leggere
Ha ancora senso parlare di generi musicali? fare distinzioni tra musica colta e musica popolare? La risposta di Paolo Damiani è no: L'assunto alla base di classiche musiche leggere è che non esistono cultura alta e cultura bassa, quindi abbiamo inventato un viaggio, un percorso all'interno della forma canzone, al di là del tempo e dello spazio.
Does it still make sense to talk about music genres? To make distinctions between classical music and popular music? Paolo Damiani's answer is no: the assumption at the basis of "Classiche Musiche Leggere" is that there is no high culture and low culture, so we have invented a journey, a path within the song form, beyond time and space.
Cello, Double Bass, voice – Paolo Damiani
Piano, Voice – Danilo Rea
Alto / Soprano Saxophone – Rosario Giuliani
Electric Guitar – Luigi Masciari
Electric / Classical Guitar – Fabio Zeppetella
Soprano Vocals – Min Ji Kim
Voice – Ludovica Manzo
Trumpet, Flugelhorn – Giacomo Tantillo
Drums – Alessandro Paternesi
| La Repubblica / L’Espresso
2016
Ha ancora senso parlare di generi musicali? fare distinzioni tra musica colta e musica popolare? La risposta di Paolo Damiani è no: L'assunto alla base di classiche musiche leggere è che non esistono cultura alta e cultura bassa, quindi abbiamo inventato un viaggio, un percorso all'interno della forma canzone, al di là del tempo e dello spazio.
Does it still make sense to talk about music genres? To make distinctions between classical music and popular music? Paolo Damiani's answer is no: the assumption at the basis of "Classiche Musiche Leggere" is that there is no high culture and low culture, so we have invented a journey, a path within the song form, beyond time and space.
Cello, Double Bass, voice – Paolo Damiani
Piano, Voice – Danilo Rea
Alto / Soprano Saxophone – Rosario Giuliani
Electric Guitar – Luigi Masciari
Electric / Classical Guitar – Fabio Zeppetella
Soprano Vocals – Min Ji Kim
Voice – Ludovica Manzo
Trumpet, Flugelhorn – Giacomo Tantillo
Drums – Alessandro Paternesi
| La Repubblica / L’Espresso
2016